دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Mon 6 May 2024
    باشگاه خبری ایران دریلینگ؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت حفاری در ایران و جهان
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت حفاری با ما تماس بگیرید
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری ایران دریلینگ با ما تماس بگیرید
Breaking News
سخن وزیر دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۵:۰۳:۱۱

وزیر نفت:
فاز دوم آزادگان شمالی و یادآوران به شرکت‎های چینی سپرده شد
ایران دریلینگ: وزیرنفت از سپردن فاز دوم میدان‌های آزادگان شمالی و یادآوران به چینی‌ها خبرداد و گفت: توسعه فاز دوم این میدان‌ها که در قالب قرارداد اولیه امضا شده بود، ادامه می‌یابد. به گزارش ایران دریلینگ و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران، بیژن زنگنه صبح امروز دوشنبه، ٢٧ اردیبهشت ماه پس از دیدار با ژانگ یو ژیبنگ، معاون سازمان ملی انرژی جمهوری خلق چین در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه همکاری ایران و چین به دوران تحریم‌ها و پیش از آن بازمی‌گردد و در این سفر قرار شد روابط دو کشور گسترش یابد، افزود: ایران به چین به عنوان یک شریک راهبردی در بخش نفت، گاز و پتروشیمی نگاه می‌کند که آنها نیز به خوبی این موضوع را دریافتند.

وی با بیان اینکه در اجرای برخی پروژه‌ها از سوی شرکت‌های چینی مشکلاتی وجود داشت که در این دیدار درباره آنها از جمله طرح توسعه میدان‌های مسجد سلیمان، آزادگان شمالی و جنوبی مذاکراتی انجام شد، تصریح کرد: قرار شد دو طرف در این باره پیگیری‌های لازم را انجام دهند تا کارهای باقیمانده و مشکلات موجود حل شود. زنگنه با بیان اینکه سپردن توسعه فازدوم میدان‌های آزادگان شمالی و یادآوران به شرکت‌های چینی، پذیرفته شد، یادآور شد: البته آنها نیز باید در این زمینه مسائل خود را حل کنند.

وزیرنفت با اشاره به آمادگی ایران برای مذاکره همه جانبه با شرکت‌های چینی در چارچوب مورد پذیرش ایران درباره اینکه آیا توسعه فاز دوم میدان میدان‌های آزادگان شمالی و یادآوران درقالب مدل جدید قراردادهای نفتی به شرکت‌های چینی سپرده می‌شود، اظهار کرد: توسعه فاز دوم این میدان‌ها (آزادگان شمالی و یادآوران) در قالب فرم قراردادی که امضا شده است، خواهد بود، در واقع ادامه همان قرارداد اولیه است. زنگنه درباره اینکه آیا طرح توسعه جامع (MDP) فاز دوم میدان آزادگان شمالی و یادآوران از سوی شرکت‌های چینی ارائه شده است، افزود: طرح توسعه جامع میدان یادآوران خیلی خوب پیش رفته است اما در آزادگان شمالی بحث‌ها هنوز ادامه دارد.

چین، مقصد بیش از ٦٠٠ هزار بشکه نفت ایران
وی فروش نفت خام و میعانات گازی را دیگر محور مذاکران با معاون سازمان ملی انرژی چین عنوان کرد و با بیان اینکه چین هم اکنون بیش از ٦٠٠ هزار بشکه نفت خام از ایران به صورت روزانه دریافت می‌کند، افزود: این میزان با طرح‌های که شرکت‌های چینی در حال اجرای آن هستند قابل افزایش است. زنگنه با بیان اینکه همچنین در این دیدار روی ساخت تجهیزات در ایران تاکید شده است و قرار شد شرکت‌های چینی اقدام به سرمایه‌گذاری در ایران کنند، تصریح کرد: موضوع‌هایی مانند گازهای فلر، مسائل مالی، فاینانس پتروشیمی نیز در این دیدار بررسی شد.

وی به توسعه پالایشگاه آبادان نیز اشاره کرد و با بیان اینکه حجم قرارداد توسعه این پالایشگاه با چینی‌ها یک میلیارد و ٥٠٠ میلیون یورو است، تصریح کرد: این قرارداد به تازگی فعال شده و بقیه آن نیز باید از سوی چینی ها تامین مالی شود. به گفته وزیر نفت، شرکت‌های چینی همچنین می‌توانند در توسعه میدان‌های جدید نفتی و افزایش ضریب بازیافت از میدان‌های در حال بهره‌برداری چه به صورت مستقل و چه به صورت مشارکت با شرکت‌های اروپایی و آسیایی و در قالب مدل جدید قراردادهای نفتی حضور یابد و اطلاعات لازم را این زمینه دریافت کنند. زنگنه درباره علاقمندی شرکت‌های چینی برای حضور در بخش مینی ال ان جی و ال ان جی اظهار کرد: قرار شد در این زمینه شرکت‌های چینی طرح‎هایشان را ارائه دهند و ما آن را بررسی کنیم


  کد خبر : 1088
  ارتباط با سردبیر : info@IranDrilling.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «IranDrilling» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «IranDrilling» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :